Přihlášení
LabRulez
Registrace
Nastavení
Filtrování
Filtrování
Obnova hesla
Obnova hesla

Science Communication 2020: Ondřej Rudolf představuje trendy v marketingové komunikaci

Po, 23.11.2020
| Originální článek z: Vědavýzkum.cz/BK
Portál Vědavýzkum.cz pořádal 10. listopadu konferenci Science Communication 2020 s podtitulem Jak a proč komunikovat vědu.

Vědavýzkum.cz: Science Communication 2020: Ondřej Rudolf představuje trendy v marketingové komunikaci

Jak a proč komunikovat vědu. Jedním z přednášejících byl i Ondřej Rudolf, marketingový konzultant s 25letou praxí a manažer pomáhající firmám a organizacím nacházet správné vazby mezi firemní vizí, manažerskou strategií a značkou v jejím skutečném významu. Ve své práci se zaobírá právě i sférou aplikovaného výzkumu a inovacemi.

Podle Rudolfa se současný diskurz marketingu zaobírá dvěma základními oblastmi: účinností toho, co děláme, a příběhem (storytelling), tj. jakým způsobem jsme schopni zaujmout diváka. „Pokud se bavíme s komerční firmou, která má za cíl prodat svůj produkt, na konci musí být jasný výsledek, a tím je uskutečnění prodeje,“ říká v úvodu svého příspěvku marketingový konzultant. V akademické sféře se ale mnohdy těžko hledá měna či transakce, která se má uskutečnit. Účinnost navíc funguje jedině tehdy, pokud jsou na začátku stanovené cíle, které je na konci možné změřit. Pokud na začátku žádné cíle nejsou, marketing vlastně nemá smysl dělat.

V dnešní době je podle Rudolfa marketing trochu "vykolejený". Ztratil totiž svoji strategickou roli a přestěhoval se do roviny promotion. Marketing tak institucemi mnohdy není vnímán jako investice, ale jakýsi provozní náklad. „Když vyvíjím novou věc, měl bych už na začátku započítat do investic i marketing. Pokud mám 10 milionů korun na vývoj softwarové aplikace, milion by měl sloužit jako investice do marketingu,“ vysvětluje Rudolf. Marketing vnímá jako psychologickou disciplínu, kdy se snažíte, aby se lidé rozhodli ve váš prospěch.

Význam příběhu v komunikaci

Akademické a výzkumné instituce podle Rudolfa potřebují především dlouhodobou investici do vlastní značky „Česko je hodně výzkumně zaměřené a inovativní, dostávají se ke mně z tohoto prostředí skvělé a inspirativní příběhy.“ Zároveň s tím roste konkurenční prostředí, proto je těžší ale zároveň o to více nutné zaujmout.

Klíčový je důraz na příběh, který sdělení obsahuje a který pracuje s naším mozkem. Lidé se totiž zpravidla rozhodují iracionálně, tedy na bázi pocitu. Rudolf zde poukazuje na výzkum Orlanda Wooda, který upozorňuje na fakt, že ze současné marketingové komunikace se postupně vytrácí pravohemisférová část, která má na starost metafory, abstraktní myšlení a emoce. Víc se nyní zaobírá parametry.

Pokud chceme prodávat, měli bychom umět hrát s tou silnější základnou, a to uděláme jedině příběhem. „Já si myslím, že inovativní a výzkumné příběhy jsou zábavné, navíc mají typicky šťastný konec,“ doplňuje Rudolf.

Jak dostat k lidem správný příběh?

„Na úplném počátku je segmentace čili musíte vědět, na koho chcete působit. Definujete si tedy svou cílovou skupinu, z níž vznikne publikum. Z toho vám vyplývá, že na konkrétní publikum musíte mluvit konkrétním jazykem. Tím myslím například rozdíl v textu adresovaném středoškolákům a Evropské komisi. Jazyk musí být správně vytvořen i podle toho, jakou značku reprezentujete. Tím vzniká příběh, který by měl přetvořit danou strukturu do scénáře, jenž se promítá do nosiče. Nosičem může být například video, prezentace nebo text. Samotné médium pak odpovídá plánované distribuci,“ vysvětluje celý proces Ondřej Rudolf.

Celý příspěvek Ondřeje Rudolfa si můžete pustit v záznamu z online konference.

Vědavýzkum.cz
 

Mohlo by Vás zajímat

Quantitation of Pesticide Residues in Milk Using the Agilent 6470 Triple Quadrupole LC/MS

Aplikace
| 2021 | Agilent Technologies
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Agilent Technologies
Zaměření
Potraviny a zemědělství

Utilization of the ACQUITY PREMIER System and Column for Improved Oligonucleotide Bioanalytical Chromatographic Performance

Aplikace
| 2021 | Waters
Instrumentace
Spotřební materiál, LC/MS, LC/MS/MS, LC kolony, LC/QQQ
Výrobce
Waters
Zaměření
Klinická analýza

Development of Profiling Method for Major Lipids in Blood by Triple Quadrupole LC/MS/MS

Aplikace
| 2021 | Shimadzu
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Shimadzu
Zaměření
Klinická analýza
 

Podobné články

Článek | Zdraví

Hajdúch: Při vývoji léčiv musíte být připraveni na řadu proher

O úspěších při vývoji nových léků, ale i o tom, co se nepovedlo a jaká z toho vyplynula ponaučení, hovořil na přírodovědecké fakultě třetí host letošního kurzu Současná chemie Marián Hajdúch.
Článek | Osobnosti

Opravdu kvalitní věda se nedá naplánovat do tabulek

Kamil Paruch patří do generace českých vědců, kteří úspěšně odstartovali svou kariéru v zahraničí, aby posléze zvolili návrat domů. Zpátky v Česku je už deset let. Jak se za nimi ohlíží?
Článek | Různé

Pavla Hubálková: Ohlédnutí za workshopem Věda a sociální sítě

„Sociální sítě jsou novým komunikačním kanálem, který nelze ignorovat,“ zaznělo opakovaně na online workshopu s názvem Věda a sociální sítě, který proběhl v úterý 13. října 2020.
Video | Přednáška

Science Communication 2020: Jan Martinek představil pokrok v komunikaci Akademie věd ČR

Portál Vědavýzkum.cz pořádal 10. listopadu konferenci Science Communication 2020 s podtitulem Jak a proč komunikovat vědu.
 

Mohlo by Vás zajímat

Quantitation of Pesticide Residues in Milk Using the Agilent 6470 Triple Quadrupole LC/MS

Aplikace
| 2021 | Agilent Technologies
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Agilent Technologies
Zaměření
Potraviny a zemědělství

Utilization of the ACQUITY PREMIER System and Column for Improved Oligonucleotide Bioanalytical Chromatographic Performance

Aplikace
| 2021 | Waters
Instrumentace
Spotřební materiál, LC/MS, LC/MS/MS, LC kolony, LC/QQQ
Výrobce
Waters
Zaměření
Klinická analýza

Development of Profiling Method for Major Lipids in Blood by Triple Quadrupole LC/MS/MS

Aplikace
| 2021 | Shimadzu
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Shimadzu
Zaměření
Klinická analýza
 

Podobné články

Článek | Zdraví

Hajdúch: Při vývoji léčiv musíte být připraveni na řadu proher

O úspěších při vývoji nových léků, ale i o tom, co se nepovedlo a jaká z toho vyplynula ponaučení, hovořil na přírodovědecké fakultě třetí host letošního kurzu Současná chemie Marián Hajdúch.
Článek | Osobnosti

Opravdu kvalitní věda se nedá naplánovat do tabulek

Kamil Paruch patří do generace českých vědců, kteří úspěšně odstartovali svou kariéru v zahraničí, aby posléze zvolili návrat domů. Zpátky v Česku je už deset let. Jak se za nimi ohlíží?
Článek | Různé

Pavla Hubálková: Ohlédnutí za workshopem Věda a sociální sítě

„Sociální sítě jsou novým komunikačním kanálem, který nelze ignorovat,“ zaznělo opakovaně na online workshopu s názvem Věda a sociální sítě, který proběhl v úterý 13. října 2020.
Video | Přednáška

Science Communication 2020: Jan Martinek představil pokrok v komunikaci Akademie věd ČR

Portál Vědavýzkum.cz pořádal 10. listopadu konferenci Science Communication 2020 s podtitulem Jak a proč komunikovat vědu.
 

Mohlo by Vás zajímat

Quantitation of Pesticide Residues in Milk Using the Agilent 6470 Triple Quadrupole LC/MS

Aplikace
| 2021 | Agilent Technologies
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Agilent Technologies
Zaměření
Potraviny a zemědělství

Utilization of the ACQUITY PREMIER System and Column for Improved Oligonucleotide Bioanalytical Chromatographic Performance

Aplikace
| 2021 | Waters
Instrumentace
Spotřební materiál, LC/MS, LC/MS/MS, LC kolony, LC/QQQ
Výrobce
Waters
Zaměření
Klinická analýza

Development of Profiling Method for Major Lipids in Blood by Triple Quadrupole LC/MS/MS

Aplikace
| 2021 | Shimadzu
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Shimadzu
Zaměření
Klinická analýza
 

Podobné články

Článek | Zdraví

Hajdúch: Při vývoji léčiv musíte být připraveni na řadu proher

O úspěších při vývoji nových léků, ale i o tom, co se nepovedlo a jaká z toho vyplynula ponaučení, hovořil na přírodovědecké fakultě třetí host letošního kurzu Současná chemie Marián Hajdúch.
Článek | Osobnosti

Opravdu kvalitní věda se nedá naplánovat do tabulek

Kamil Paruch patří do generace českých vědců, kteří úspěšně odstartovali svou kariéru v zahraničí, aby posléze zvolili návrat domů. Zpátky v Česku je už deset let. Jak se za nimi ohlíží?
Článek | Různé

Pavla Hubálková: Ohlédnutí za workshopem Věda a sociální sítě

„Sociální sítě jsou novým komunikačním kanálem, který nelze ignorovat,“ zaznělo opakovaně na online workshopu s názvem Věda a sociální sítě, který proběhl v úterý 13. října 2020.
Video | Přednáška

Science Communication 2020: Jan Martinek představil pokrok v komunikaci Akademie věd ČR

Portál Vědavýzkum.cz pořádal 10. listopadu konferenci Science Communication 2020 s podtitulem Jak a proč komunikovat vědu.
 

Mohlo by Vás zajímat

Quantitation of Pesticide Residues in Milk Using the Agilent 6470 Triple Quadrupole LC/MS

Aplikace
| 2021 | Agilent Technologies
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Agilent Technologies
Zaměření
Potraviny a zemědělství

Utilization of the ACQUITY PREMIER System and Column for Improved Oligonucleotide Bioanalytical Chromatographic Performance

Aplikace
| 2021 | Waters
Instrumentace
Spotřební materiál, LC/MS, LC/MS/MS, LC kolony, LC/QQQ
Výrobce
Waters
Zaměření
Klinická analýza

Development of Profiling Method for Major Lipids in Blood by Triple Quadrupole LC/MS/MS

Aplikace
| 2021 | Shimadzu
Instrumentace
LC/MS, LC/MS/MS, LC/QQQ
Výrobce
Shimadzu
Zaměření
Klinická analýza
 

Podobné články

Článek | Zdraví

Hajdúch: Při vývoji léčiv musíte být připraveni na řadu proher

O úspěších při vývoji nových léků, ale i o tom, co se nepovedlo a jaká z toho vyplynula ponaučení, hovořil na přírodovědecké fakultě třetí host letošního kurzu Současná chemie Marián Hajdúch.
Článek | Osobnosti

Opravdu kvalitní věda se nedá naplánovat do tabulek

Kamil Paruch patří do generace českých vědců, kteří úspěšně odstartovali svou kariéru v zahraničí, aby posléze zvolili návrat domů. Zpátky v Česku je už deset let. Jak se za nimi ohlíží?
Článek | Různé

Pavla Hubálková: Ohlédnutí za workshopem Věda a sociální sítě

„Sociální sítě jsou novým komunikačním kanálem, který nelze ignorovat,“ zaznělo opakovaně na online workshopu s názvem Věda a sociální sítě, který proběhl v úterý 13. října 2020.
Video | Přednáška

Science Communication 2020: Jan Martinek představil pokrok v komunikaci Akademie věd ČR

Portál Vědavýzkum.cz pořádal 10. listopadu konferenci Science Communication 2020 s podtitulem Jak a proč komunikovat vědu.
Další projekty
Sledujte nás
Další informace
WebinářeO násKontaktujte násPodmínky užití

LabRulez s.r.o. Všechna práva vyhrazena.